Minggu, 12 Juli 2009

Dahsyatnya Cinta

Tuhan ciptakan 100 cinta kasih sayang. 99 disimpan disisiNya dan hanya 1 cinta diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang hanya 1 itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda saja mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak,harimau tidak memakan anaknya sendiri sekalipun harimau binatang buas, dan banyak lagi binatang-binatang lainnya yang dapat menggambarkan tentang cinta.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna menyesal karena perginya tanpa sepengetahuan kamu lagi.Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.

Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya, serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta! Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.

Salam senyum lucu >__<
Senyum Lucu



Artikel Terkait:

Bookmark and Share

Komentar :

ada 0 komentar ke “Dahsyatnya Cinta”

Poskan Komentar